یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رگولاتوري اجازه توسعه به همراه اول نمي دهد

سبوحي

دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲:۰۰


به گفته معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تا زماني که همراه اول، بدهي خود را به دولت پرداخت نکند، اجازه توسعه به اين اپراتور را نخواهيم داد.

لطف الله سبوحي با بيان اينکه همراه اول بيش از 2 سال است که حق السهم دولت از محل درآمدهاي حاصل از پيامک را پرداخت نکرده است، گفت: رقم دقيق بدهي همراه اول را در حال حاضر به خاطر ندارم.

معاون بررسي هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به اختلاف نظر همراه اول و سازمان تنظيم گفت: مسوولان شرکت ارتباطات سيار ايران ( همراه اول ) ادعا مي کنند که سهم دولت از محل درآمدهاي پيامکي 5 درصد است در حالي که در پروانه، اين رقم 28 درصد تعيين شده است.

سبوحي افزود: تمام خدمات همراه اول مشمول پرداخت 28 درصد حق السهم به دولت است و اين اپراتور براساس پروانه بايد 28 درصد درآمد خود از عرضه انواع خدمات را به دولت پرداخت کند.

وي ادامه داد: همه اپراتورهاي تلفن همراه بايد در شرايط مساوي به رقابت بپردازند، از اين رو نمي توان از اپراتور سهم کمتر و از اپراتور ديگر سهم بيشتري دريافت کرد.

به گفته سبوحي، در حال حاضر ايرانسل نيز مطابق پروانه 28 درصد از درآمدهاي پيامکي را به دولت پرداخت مي کند و اين رقم در مورد تاليا بر اساس پروانه 23.6 درصد است.

 

دادگاه اجازه پرداخت حق السهم را نمي دهد

مديرعامل همراه اول نيز در اين خصوص گفت: همراه اول هم‌اکنون اين سهم را 1/28 درصد محاسبه مي‌کنند اما تا زمان تعيين تکليف نهايي اين سود را به دولت و ساير سهامداران پرداخت نمي‌کنيم.

وي افزود: موضوع از اين قرار است که در پروانه شرکت مخابرات ايران سهم دولت از مکالمه 1/28 درصد و از ديتا پنج درصد تعيين شده است.

صدوقي گفت: همراه اول معتقد است، پيامک جزيي از خدمات ديتا محسوب مي‌شود و اين اپراتور بايد از محل درآمد پيامک‌ها پنج درصد حق‌السهم به دولت بپردازد.

وي بيان کرد: سازمان تنظيم مقررات به نمايندگي از دولت نظر مخالف دارد و معتقد است پيامک جزيي از سرويس مکالمه است و همراه اول بايد 1/28 درصد به دولت سود بپردازد.

مديرعامل همراه اول افزود: تعيين تکليف اين موضوع براي کار کارشناسي به يک هيات سه نفره واگذار شد که از اين هيات دو نفر نظر همراه اول را تاييد کردند و يکي از کارشناسان نظر رگولاتوري را تاييد کرد.

وي عنوان کرد: به اين ترتيب تفسير پروانه بين همراه اول و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به يک گروه کارشناس پنج نفره واگذار شده است.

صدوقي گفت: بنابراين هم‌اکنون در صورت‌هاي مالي شرکت سهم دولت از پيامک‌هاي همراه اول 1/28 درصد محاسبه مي‌شود، اما تا زمان تعيين تکليف نهايي اين مبلغ به هيچ کس پرداخت نمي‌شود.

منبع: 90ICT

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو